تحصیل 17 هزار دانشجو در نیم سال جدید دانشگاه فرهنگیان
تحصیل 17 هزار دانشجو در نیم سال جدید دانشگاه فرهنگیان

سرپرست دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد:

تحصیل ۱۷ هزار دانشجو در نیم‌سال جدید دانشگاه فرهنگیان/ طرح آموزش ادبیات قومی

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: ۱۷ هزار دانشجو در نیم‌سال جدید در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می‌کنند.

خبرگزاری فارس: تحصیل ۱۷ هزار دانشجو در نیم‌سال جدید دانشگاه فرهنگیان/ طرح آموزش ادبیات قومی

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست خبری سرپرست و هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان با اصحاب رسانه برای ارائه گزارش عملکرد 100 روزه این دانشگاه امروز در محل دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در سخنانی اظهار داشت: مدیریت جدید دانشگاه امیدوار است در تعامل با رسانه‌ها موضوع خطیر تربیت معلم را در جامعه مطرح کند تا تصمیم‌گیری‌های مناسب‌تری گرفته شود.

وی با بیان اینکه بالغ بر 17 هزار نفر در نیم‌سال جدید به جمع ما می‌پیوندند، گفت: باید مأموریت دانشگاه فرهنگیان مغتنم شمرده شود و نیاز آموزش و پرورش در بین نخبگان و دلسوزان به عنوان یک بحث آزاد در نظر گرفته شود.

*تنوع در رویه‌های پذیرش دانشجو

مهرمحمدی ادامه داد: بنده با آمدن به دانشگاه فرهنگیان، پذیرفتم نهاد محترم و خوبی است اما دیدگاه‌های خاص خودم را دارم و اجمالاً فکر می‌کنم باید به سمت تنوع در رویه‌های پذیرش دانشجو پیش رویم.

وی در زمینه جذب دانشجو معلم در کارشناسی ارشد در این دانشگاه گفت: این دانشگاه در جذب معلمان جدید و بهسازی منابع جدید در آینده وارد عمل می‌شود و 500 تا 600 هزار کارشناس دارد که زمینه جذب آنها را باید فراهم کنیم که در حال برنامه‌ریزی هستیم و اولویت با رشته‌های روانشناسی تربیتی، مشاوره آموزشگاهی، الهیات، آموزش زبان انگلیسی، ادبیات فارسی و برنامه‌ریزی درسی است و پیش‌بینی می‌کنیم تا مهر آینده در تعدادی محدود از پردیس‌ها این رشته‌ها برگزار شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: فضای آکادمیک منهای آزادی بیان، دیده نمی‌شود اما در حال حاضر وضعیت مطلوبی نداریم و این قاعده در دانشگاه فرهنگیان هم صادق است و باید فرصت را فراهم کنیم و برخورداری دانشجویان از چنین فرصتی دارای اهمیت بالایی است.

* گفت‌وگو برای ایجاد مقطع دکتری در دانشگاه فرهنگیان

مهرمحمدی در زمینه ورود به دکتری ادامه داد: در ارتباط با ورود به مبحث دکتری در مرحله بحث و گفت‌وگو هستیم و درباره مدارس بومی و آموزش زبان و ادبیات بومی نیز چنین عزمی در آموزش و پرورش وجود دارد و دانشگاه فرهنگیان را نیز با چنین عزمی روبه‌رو خواهیم کرد چون برای مناطق و تنوع قومی نیز معلم خواهیم داشت.

وی در خصوص وضوع مشابهت برخی پردیس‌ها به پادگان گفت: اینکه دانشگاه فرهنگیان تبدیل به پادگان شده است باید مشابهت را دید که چه چیزی است؟ مثلا انتخاب واحد نداریم؟ از این جهت حرف سنجیده‌ای نیست یا گفته می‌شود در بعضی از پردیس‌ها مراسم صبحگاهی خاصی انجام می‌شود که ما قبول نمی‌کنیم و تأکید شده است در محیط دانشگاهی به جای بُعد امنیتی، بُعد فرهنگی را ترویج کنیم.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شـــده در چهار شنبه 2 بهمن 1392ساعــت5:1 تــوسط مدیر وب سایت |
برچسب ها: دانشگاه فرهنگیان، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان،